dinsdag 16 augustus 2016

Koesterplekjes







Er zijn zo van die plekjes op onze aardbol waar ik met veel plezier vertoef. Even hoeft er helemaal niks, gewoon genieten met alle zintuigen. Volop!

Aan onze kust voel ik me thuis: Sint-Idesbald, Koksijde (mijn vroegste zeeherinneringen: overal lieveheersbeestjes, ook op het strand), Oostende (cursussen voor animator en hoofdanimator in het jeugdwerk) ...


De laatste jaren trekken we vooral naar Nieuwpoort. Ik kom daar tot rust. Of het nu maart, april of juli is. Maakt niets uit. Vanaf het moment dat ik de zee ruik of voel (en ja, soms ook proef), ben ik thuis. Heerlijk met de tenen in het zand of in het water, kuieren op de pier of langs de jachthaven, snuisteren in de vele heerlijke winkels, languit op de lekkere-luie-stoelen op het pleintje genieten van het zonnetje ...



En jullie? Waar trekken jullie graag naartoe om even te genieten?



3 opmerkingen:

  1. Awel, ik heb dat ook met de zee! Maar toch heel blij dat we al prachtweer gehad hebben deze week! ☀️��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had dat ook lang, dat tot rust komen aan de zee maar de laatste jaren ben ik precies wat minder 'kieskeurig' geworden. Een dag bestemming 'doelloos' zonder dingen die moeten, dàt brengt me ondertussen ook al tot rust. Hoewel... zee en zand ;) - in Oostende de (gratis) overzet nemen en daar op een rustig strand genieten van de wind in je haren is ook een aanrader ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...