Belgische Zonen

History repeats. Decennia geleden groeide mijn vader op op het domein waar nu mijn huis staat. Zijn moeder, die een begenadigd naaister was, naaide eigenhandig zijn outfit voor zijn Eerste Communie. Mei 2016, mijn zoon doet zijn Eerste Communie en ja, ik naaide eigenhandig zijn outfit.

Eindelijk kon ik een paar van mijn Zonen09-patronen uittesten: Theo en Cisse mochten mee aan de feestdis. Ik begon er met een klein hartje aan: ik had immers nog nooit een hemd of een broek genaaid.

hoed en vest: Zara
stof Theo: Soft Cactus




Het feestvarken zelf was zo tevreden met zijn nieuwe kleren dat hij ze absoluut aanmoest om naar school te gaan. "Want ik vind ze heel mooi, mama!" Ja, kijk, daar gaat een moederhart van stralen.



vest: Zara
stof Theo: Soft Cactus bij Kersenpitje
stof Cisse: Fragile bij MonDepot
schoenen: Carmi

Update: Voor meer details over de Cisse-broek: check dit blogbericht!

Reacties

  1. Hij staat super met deze outfit! Well done, mama! Je mag trots zijn op jouw zoon :-) (en hij op jou)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw!! Zo knap, hemd, broek en zoontje :-D
    Dat heb je goed gedaan (y)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Wat lief! De foto's waren een hele onderneming. Echt poseren levert niks op, dus werden het spontane foto's. ;o)

      Verwijderen
  4. Jaaaa! I love it! Ik vind de kleur van de broek ook de max!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! De kleur/stof van de broek heb ik nog in allerlaatste instantie gewijzigd. Heel blij dat het zo goed uitgedraaid is. ;o)

      Verwijderen
  5. Heel mooi! Zowel het hemd als de broek zijn mooi. Je koudwatervrees was nergens voor nodig!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! De prima handleiding van Sharon was een hele hulp. :o)

      Verwijderen
  6. Dat heb je geweldig goed gedaan! Een stralende zoon om trots op te zijn! Ik ben ook fan van het hoedje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi! En ik wil detailfoto's van die prachtige broek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik zal eens bij mijn model polsen of hij nog zin heeft om te poseren. ;o)

      Verwijderen
  8. Ik vind ze ook heel mooi mama! Goed gedaan zeg, wat een knap feestvarken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap gedaan - en wat een overwinning op die eerste keren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ga wel eens graag een uitdaging aan. ;o)

      Verwijderen
  10. Je zou het niet zeggen, dat van die eerste keren, prachtig!
    En mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WAw, da's ee traditie om in ere te houden. hele mooie kleren, het zakje op het hemd, pure liefde!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Populaire posts van deze blog

Cisse & co

Een stomend avondje