Ola pola, granola!

Dat ik graag in de keuken vertoef, is al lang geen geheim meer. En als ik iemand een plezier kan doen met lekkers uit diezelfde keuken ... Dan graag!

pot: HEMA
etiket: IKEA



Zo gooide ik op een gure herfstavond een hoopje lekkers op de bakplaat. Et voilà, een flinke portie herfstgranola! Alles laten afkoelen, in een retropotje en klaar was mijn cadeautje. Ik mocht immers een gesigneerd boek gaan ophalen bij één van mijn favoriete tassendames.

Zin gekregen?

ingrediënten:

  • 3 koppen havermout
  • 1 kop gemalen amandelen
  • 1 kop kokospoeder
  • een handvol gehakte, gedroogde walnoten
  • 6 fijngehakte, ontpitte dadels 
  • 4 flinke eetlepels honing
  • 3 eetlepels gesmolten kokosolie
  • een handvol gedroogde veenbessen


bereiding:
  1. Verwarm de oven voor op 180°C.
  2. Meng alle ingrediënten behalve de veenbessen.
  3. Stort deze mengeling op een bakplaat bekleed met een vel bakpapier.
  4. Bak de granola 10 minuten op 180°C.
  5. Roer de granola even door elkaar en laat het nog 10 minuten bakken op 160°C.
  6. Laat afkoelen in een ander recipiënt. (De bakplaat blijft immers lang heel warm.)
  7. Meng met de veenbessen. Klaar!
Heel veel goesting, maar geen tijd om er te maken?
Dan heb je geluk! Dit weekend maak ik een nieuwe voorraad voor twee lezers van deze blog.
Wil jij graag een zakje granola? Laat mij dat in een reactie hieronder weten. Volger worden (als je dat al niet bent) streelt mijn ego. ;o)
Zondagavond 20.00 uur laat ik een onschuldige kinderhand twee winnaars kiezen.

Reacties

  1. Oooohhh, wat wil ik graag een portie van die herfstgranola winnen! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo, ik was na je tweede zin al: "dat moet ik haar toch eens vragen om voor mij ook te maken :-)"
    Het ziet er alvast super lekker uit! x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Samen met de oudste dochter is dit mijn ontbijt de laatste tijd, dus we willen jouw variant graag eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Count me in, altijd leuk om iemand anders zijn granolarecept te mogen proeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil dat al een tijdje maken, maar het komt er maar niet van. Ik doe dus graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe graag mee om die lekker uitziende granola van jou eens te kunnen proeven !
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Yes ik doe mee en probeer nu je blogpost te hacken zodat ik de enige reactie ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé, Stannel!! Hier wordt niet gehackt heh! ;) Ik wil ook een kansje om die granola te winnen! Die uit de winkel kan me nooit echt bekoren. Trouwens wat is dat met die rozijnen?? Ik hou niet van rozijnen in men granola! Dubbele duim dus voor de deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oo ja ik doe graag mee! Een lekker gezond ontbijt is altijd leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmmm, granola, lekker! Het is al veel te lang geleden dat ik die nog eens zelf maakte. Leuke give-away, ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goh, moeilijke vraag of ik granola wil winnen :-D Zou er zot van geweest zijn als de veenbessen door chocoladestukjes waren vervangen maar dat is natuurlijk niet zo gezond... Misschien dan toch een kansje wagen en wie weet, veranderd mijn mening volledig na het proeven van jou granola :-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik heb hier ook nog biologische Belgische chocoladevlokken (melk en fondant) in de keuken. ;0)

      Verwijderen
  12. Oh ja, ik doe heel graag mee! Wat een eer zou dat zijn, een potje-vol van de enige echte Juffertje in het Groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh merci voor dat recept, ga ik ook es uittesten! En ik doe graaaaag mee voor je cadeautje! 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier wordt veel granola gegeten naar recept van eva maria, maar een nieuw recept is altijd welkom :-). Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. yum dat ziet er ongelofelijk lekker uit!!!! ik wil die wel eens proeven :)
    veel liefs! x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh maar dat laat ik ook niet aan mij voorbij gaan zenne! Yes please!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh ik ben gek op granola. Ik wil je receptje echt ns proberen maar als eens kunnen proeven zou nog leuker zijn! Vorige poging zorgde bij mij voor zwart- verbrande granola. Mijn dochter zei: dat kn we nog gebruiken op de bbq. Ze bedoelde natuurlijk houtskool... 😁😂

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaaa alsjeblieft! Ik wil er zo graag maken maar de oven is kapot (alles brandt direct aan)! Fingers crossed dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekker!! Ik ga jouw versie zeker ook eens maken! Maar mss heb in het geluk om direct al eens te proeven? :) Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Belgische Zonen

Cisse & co

Koesterplekjes