Lavendel voor Olivia

Vertrouwde paden bewandelen zorgt meestal voor goede resultaten. Je weet immers wat je als eindresultaat mag verwachten. Maar af en toe is het ook goed om eens een nieuwe weg in te slaan en nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Een tijdje geleden mocht ik van Jelle een stofje kiezen: flamingo's of blaadjes. Aangezien blauw in alle mogelijke tinten mij wel kan bekoren, was mijn keuze snel gemaakt. De uitvoeringsmogelijkheden waren legio.  Een tas lag wel heel erg voor de hand. Maar met kleding heb ik nog niet zoveel ervaring. Na lang wikken en wegen besloot ik om eens werk te maken van Anna Lotta Lee, het basisjurkje uit SVDHZ 2.

Het overtekenen ging vrij snel, het uitknippen ook. Maar dan ... bleek de lengte van het voor- en achterpand van het rokdeel te verschillen in lengte. Wie kan dit verklaren? Uiteindelijk heb ik het voorpand dan maar tweemaal uitgeknipt.

Het rugpand van het bovenstuk kreeg een blinde rits. Weer iets dat ik van mijn dat-moet-ik-nog-eens-proberenlijstje kan afvinken.

Tussen het bovenstuk en het rokdeel voegde ik een rode paspel toe en werkte de onderkant van het rokdeel af met rode biais. Die rode kleur past perfect bij het lavendelblauw van de stof. Het geeft het geheel een beetje een retrotouch, iets wat de mama van Olivia zeker kan bekoren. Straks mag dit lieve, kleine meisje rondhuppelen in mijn eerste, echte meisjesjurk. Hopelijk zorgt de zomer voor veel blotebenenweer.


Wedstrijd Babarum
stof: Mandorla in blue - Camelot - bij Babarum
bloemetjesstof voering: Stoffenspektakel
rode paspel, biais en witte blinde rits: Veritas

Als ik het eindresultaat zie, ben ik best tevreden. Denk jij er ook zo over? Dan kan je bij Babarum stemmen op mijn jurkje. Wie zijn/haar stem uitbrengt, maakt kans op een bon van € 15. Alvast bedankt!


Reacties

  1. Olivia gaat daar heel blij mee zijn! Mooi kleedje met mooie accenten! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! Als het achterpand langer was, is dat misschien om gelijk te vallen als Olivia het draagt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Op de foto in het boek zie je duidelijk twee panden die even groot zijn en aan de naden dus mooi aansluiten.

      Verwijderen
  3. Je moet dat meer doen, zo buiten je comfortzone treden, 't is echt geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik stemde! Het is een prachtig jurkje geworden, helemaal geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Belgische Zonen

Cisse & co

Koesterplekjes