Twan

Een tijdje geleden mocht een fijne collega haar derde spruit verwelkomen. Twan kwam terecht in een warm nest en wordt volop vertroeteld door zijn grote zus en broer. Een bezoekje aan deze kleine kapoen liet dan ook niet lang op zich wachten.

Ik weet dat Twans mama handgemaakte cadeautjes heel erg op prijs stelt, dus ging ik met veel plezier achter mijn naaimachine zitten. Met een hele schare handige collega's was het niet eenvoudig om iets te bedenken dat de andere dames zeker niet zouden maken. Ik besloot eerst een grote slabber te maken (die kan je altijd wel gebruiken). In navolging van eerder gemaakte slabbetjes koos ik ook deze keer voor een stuk theedoek en stevige katoen.

slabbetje
grijs & blauw: theedoek HEMA
paardjesstof: Urban Zoologie - Robert Kaufman - Ki&Ko
blauw lint: biais Veritas

En als 'specialleke' opteerde ik voor een paar babyslofjes. Mijn eerste keer, maar zeker niet mijn laatste. In het oorspronkelijke patroon moet je het leer voeren, maar dat was met dit nepleer niet nodig.

babyschoentjes
nepleer: stoffenspektakel
patroon: deliacreates


In een fijne handelszaak in Hasselt (met een gevarieerd aanbod moois en lekkers - lees: Tony's chocolade) vond ik de perfecte aanvulling voor mijn cadeaupakketje: de meest zachte, stoere en ecologisch verantwoorde T-shirt ever van het Deense merk Krutter.


Tien weken lang volgde ik in Paplou een basiscursus Illustratieve Technieken, gegeven door twee lieve, getalenteerde dames. Deze week start hun volgende cursus. Wie snel is, kan zeker nog aansluiten. Het is absoluut de moeite waard!

Reacties

  1. Oh, wat een plezant pakketje - <3 die slofjes!! -, lucky Twan en zijn mama :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Je kan niet geloven hoe content ik was toen ze af waren. Zoiets voor de eerste keer maken is toch altijd wat spannend.

      Verwijderen
  3. Mooi gemaakt! Leve Tony's Chocolonely!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben daar ook heel wat 'speciallekes' van Tony's! De pure met meringue en kersen is een echte aanrader.

      Verwijderen
  4. Wat een leuk babypakketje! De slofjes zijn prachtig in het bruine nepleer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Ik weet het! De volgende baby'tjes zullen zeker voorzien worden.

      Verwijderen
  6. Wat een liefdevolle cadeau's! En zo mooi gemaakt ook. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb de slofjes in Twan zijn park zien liggen. Zeeeeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig !!! Ik zou ook ook het liefste zelfgemaakte cadeautjes krijgen ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is toch iets extra, hé! En steeds met heel veel plezier gemaakt.

      Verwijderen
  9. Reacties
    1. ;o) We kunnen ondertussen spreken van een heuse fanclub!

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Belgische Zonen

Cisse & co

Koesterplekjes