Moeten er nog tassen zijn?

Zoals beloofd: deel II van de ongeziene oogst. En wederom (bijna) allemaal cadeautjes. Selfish sewing is blijkbaar nog niet echt aan mij besteed. Scroll down en weet me te vertellen wat jullie ervan vinden. ;o)


oktober '14

Een cadeaubon vroeg om een leuk hoesje, dus naaide ik een eenvoudig etuitje. De jarige nam het meteen als make-uptasje in gebruik. Mijn voorraad Kitsch Kitchen heeft hier al goed dienst gedaan.

Oké, één naaisel voor mezelf: een driehoekssjaal naar haar recept. Ik heb iets met sjaals en kom zelden buiten zonder. Uit mijn stoffenkast haalde ik twee contrasterende katoentjes en een kanten lintje. Het plan was om de stoffen tijdens een Stikbitch-avond te verwerken, maar wat heb ik gesakkerd op dat lintje. Het bleek elastisch te zijn en een eigen leven te leiden. Die avond was babbelen met de andere dames een veel interessantere optie. Thuis heb ik dan toch de koe bij de horens gevat en de sjaal afgewerkt. En ja, ik ben eigenlijk best tevreden over het resultaat.

tussendoortjes
stoffen sjaal: Max Bloch
ritstasje: Kitsch Kitchen - Ki&Ko


december '14

Mijn moeder kon wel een nieuw zakje voor haar gsm gebruiken. Met wat geplastificeerd katoen, gewone katoen en een lintje was dat snel gepiept! Het lintje is binnenin bevestigd en zorgt er daardoor voor dat ze de gsm makkelijk uit het hoesje kan trekken.

gsm-hoesje
stoffen: Stoffenspektakel
lintje: Veritas


De tante van de MdH had al langer laten verstaan dat ze die tassen van mij wel heel leuk vond. Zo'n gigantische hint kon ik natuurlijk niet negeren. Ze had al wat gebladerd in mijn diy-boeken en liet haar oog vallen op de grote Celeste uit 'Mijn tas'. Tijdens de feestdagen werd er dan ook een handmade tas onder de boom gelegd. De dame in kwestie houdt nogal van een bepaald Spaans modemerk met felle kleuren. Daarom koos ik voor deze bijzondere canvas die ik vond tijdens de stockverkoop bij Bambiblauw. Goed nieuws: de stof is nog steeds in hun webshop verkrijgbaar!

CelesteII
stof: Moon Daisy Caribbean - Robert Kaufman - Bambiblauw
stof voering: Stoffenspektakel


februari '15

Diezelfde tante was jarig en kreeg haar cadeautje verpakt in een tweede tas. Deze keer een boodschappentas uit tafelzeil van Kitsch Kitchen.

lunchtas
tafelzeil buitenkant: Kitsch Kitchen - Ki&Ko
tafelzeil voering: Kitsch Kitchen - Free Time, Aarschot
tassenband: Ki&Ko


Ook een bijzondere collega was jarig en zij verdiende het zo hard om eens extra verwend te worden. Ik maakte voor haar een katoenen lunchtas (verstevigd met Vlieseline H640) die ik vulde met o.a. zelfgemaakt lekkers uit eigen keuken (choco en confituur van rode vruchten).

2015-04-04
stoffen: Stoffenspektakel
tassenband: Hexagoon

Nog een tas, iemand?


Reacties

  1. Wat een vrolijke tassen! Heel moooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk cadeautjes overzicht, weerom. Ik hou van tassen. Die tafelzeiltas voor jouw tante heeft aan de binnenkant een bijzonder leuk stofje. Is dat ook tafelzeil ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Die tas heeft inderdaad een voering van tafelzeil. Niet evident om de tas te keren, maar het is gelukt. Het voordeel is dat zo'n tas perfect recht blijft staan.

      Verwijderen
  3. Ik ben niet zo'n tassenmadam maar die in de rode tafelzeil is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dat was er zo eentje die ik graag zelf wou houden. ;o)

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Inderdaad! Gelukkig heb ik nog een voorraadje. ;o)

      Verwijderen
  5. Knap! Nooit tassen genoeg :-D
    Mijn favoriet van de reeks is de Kitch Kitchen zak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ,o) Die tas blijkt hier de grote favoriet te worden.

      Verwijderen
  6. Je bent goed op dreef! MIjn favoriet is ook de rode tas in tafelzeil. En dat dubbel in tafelzeil. Dat keren was zeker een uitdaging!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;o) Die tas krijgt hier binnenkort zeker een opvolger. En deze keer hou ik die zelf. En dat keren: ik was eigenlijk verbaasd hoe weinig kreuken er nadien in het tafelzeil zaten. De truc is om het keergat groot genoeg te laten.

      Verwijderen
  7. Leuke dingen gemaakt zeg!Ik heb nog geen tas uit tafelzeil gemaakt maar als ik die van jou zie wil ik er ook eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Er gewoon voor gaan. Zo'n tas maken gaat heel vlot.

      Verwijderen
  8. Echt heel mooi! De rode is ook mijn favoriet! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Belgische Zonen

Cisse & co

Koesterplekjes