Jim

Het was zo gezellig in mama's buik dat Jim besloot om zo lang mogelijk onder moeders hart te vertoeven. Maar begin november kwam hij dan eindelijk piepen.

Ik vulde voor de toekomstige artiest een koffertje met enkele essentials: een slabbetje, een knuffel, een paar warme stappers en een voorleesboekje.

Regelmatig zie ik heel mooie slofjes passeren op het internet. Dat wou ik nu ook wel eens proberen.


2013-12-194
strepenstof: theedoek HEMA
achterkant slabbetje en binnenzijde slofjes: Urban Zoologie - Robert Kaufman via Ki&Ko
patroon slabbetje: eigen ontwerp
patroon slofjes: SewChristine
Het smaakt naar meer. Het is een ideaal projectje om stofrestjes op te werken. Wel een beetje een gepriegel, maar het resultaat ziet er zo mooi en lief uit! Nu maar hopen dat ze passen. En anders maak ik wel een maatje groter.


knuffelzacht
knuffelzachte fleece:  deken Kruidvat
vilt: HEMA + Banier
blauwe en groene stofjes: de Stoffenkoning (via Stoffenspektakel)
vulling: HEMA

Voor de knuffel liet ik me inspireren door de kariboe uit het boekje Zachte knuffels van stof én de boekenliefde van de Zoon.

Toen mijn kapoen net geen vier maanden oud was, volgde ik een infosessie over Boekbaby's. Diezelfde avond trok ik huiswaarts (na een bezoek aan de boekhandel) met een paar knisperboekjes. Een groot succes bij het kleine grut. De liefde voor boeken is gebleven. De Zoon is nog helemaal zot van boekjes lezen en met het eerste leerjaar in het vooruitzicht is dat natuurlijk prima!

Bij deze bron vol inspiratie vond ik de nodige info om de pootjes (links en rechts) te voorzien van het nodige geknisper. De hele knuffel werd nog meer sensorisch geüpgraded d.m.v. de verschillende soorten stofjes. Tja, verschillende texturen zijn niet enkel in de keuken hot.


Reacties

  1. Wat prachtig zeg!! Heb je heel knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo tof seg!!
    Dat wordt een blije baby (+ blije ouders ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie en leuke kraamcadeautjes. Dat knuffelboek heb ik hier ook liggen maar heb er nog niets uit gemaakt. Als ik eens tijd heb..... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je prachtig gemaakt, Gerlinde! Die slofjes moet ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor je lieve woorden en het mooie verhaal!
    Fijne feestdagen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Belgische Zonen

Cisse & co

Koesterplekjes