Zondagskind

Zondagochtend was het plots zo ver. Amper twee uurtjes nadat haar mama en papa in het ziekenhuis aankwamen, zei mijn nichtje al 'dag' tegen de wereld.

Lauren     49 cm pril geluk


Een paar weken geleden had mijn schoonzus al eens geneusd in mijn stoffenvoorraad en haar keuze was gevallen op een heel fijn, beetje retro stofje. Fris gewassen en gestreken lagen stof en toebehoren al klaar. Maar dat was het dan ook. Een lichte paniek deed me snel snel nog even naar de dichtstbijgelegen fourniturenwinkel rennen voor wat extra's.
Eenmaal thuis installeerde ik mijn vriendje en ging aan de slag. Eigenlijk wou ik eerst een dekentje maken met paspel volgens haar manier, maar ik had nog leuke kanten biais met stippen liggen. Dus werden de plannen gewijzigd.

2013-11-22a
bloemetjesstof: de Stoffenkoning - stoffenspektakel
rode fleece: dekentje IKEA
biais: stoffenspektakel


Ook voor het slabbetje probeerde ik iets anders. Een paar dagen geleden was ik in de HEMA en zag daar heel mooie theedoeken. Als er nu iets is dat tegen een stootje moet kunnen en heel vaak gewassen wordt dan is het toch een theedoek?! Dus nam ik er een paar mee huiswaarts. Theedoek gewassen en in de droogkast gestoken (resterende krimpkans = miniem), vervolgens in vieren geknipt, eigen patroontje overgetekend en wat later rolde een slabbetje van onder mijn machientje vandaan.

2013-11-221
rode bloemenstof: theedoek HEMA


Het dekentje werd in het moederhuis onmiddellijk goedgekeurd en in gebruik genomen. Het ziekenhuislinnen was nl. nogal wit en grijs, niet echt vrolijk dus.


Gisteren pimpte ik nog een wieglakentje met een paar applicaties en een siersteekje.


2013-11-222
wieglaken: HEMA

Ooo... Foto's bij valavond, beetje donker. Snorry!

Toen ik het lakentje bij de kersverse ouders bracht, lag de kleine spruit heerlijk te soezen onder haar bloemendekentje met beide armpjes achter het hoofdje. Totaal ontspannen.

Ik denk dat deze tante een nieuwe bron van inspiratie heeft gevonden. En dat komt goed van pas met drie pasgeboren koters in de vriendenkring. Mijn vriendje zal komend weekend overuren draaien. En kijk, zondag is het weer Stoffenspektakel in Leuven! Komt dat even goed van pas.


Reacties

  1. Naaien voor baby's is zo fijn hé! Ik ben er ook mee bezig - meer daarover binnenkort op mijn blogje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh, geweldig! Hier is het ook babyboom in de vriendenkring :-)
    Proficiat aan je broer en schoonzus en natuurlijk aan de fiere tante! Prachtige naam trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, het zijn eigenlijk de zus en de schoonbroer van mijn ventje.

      Verwijderen
  3. Ook al blijf ik dekentjes zo'n zaligheid vnden ... een dikke vette wauw voor dat wieglakentje !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het was de allereerste keer dat ik een dekentje maakte én dat ik probeerde te appliqueren.

      Verwijderen
  4. Heel mooi gemaakt allemaal. Jij gaat je goed kunnen amuseren de komende tijd om allerlei leuks te maken voor deze kleine meid. Veel plezier ! Proficiat !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, proficiat tantie!
    En een kei-leuk dekentje met die stippenbiais zeg, origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dikke proficiat!
    Prachtig, die bolletjes biais is heel plezant.
    Ik heb ook naar dat stofje staan kijken, maar ik heb me voorgenomen om eerst maar eens mijn voorraad weg te werken. ;-)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik heb vanmiddag nog twee metertjes gekocht. Dat stofje viel zo in de smaak. Ik zie er zeker ook nog een leuk zomerkleedje in voor het zusje van de kleine meid.

      Verwijderen
  7. Dat ziet er mooi uit! Daar zal ze wel blij mee zijn.
    Groetjes,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lees deze post nu pas. Een heel mooi dekentje heb je gemaakt! En proficiat, hé tante!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Belgische Zonen

Cisse & co

Koesterplekjes