De lijst van al mijn wensen

Een tijdje geleden deed zij een oproep. Een boek in ruil voor een leuke, stoffen verrassing zag ze wel zitten. En zo geschiedde ...

Het boek arriveerde hier vergezeld van een heerlijk geurende verrassing. Heidi maakte handige lavendelzakjes. Die kregen hier alvast een plekje in de kleerkast.

2013-11-09


Mijn ruilwaar paste precies in een schoenendoos en werd netjes verpakt de provinciegrens overgezet. Zo belandde het pakketje op een stormachtige maandag eindelijk op zijn bestemming.



Nieuwsgierige kinderhandjes hielpen bij het uitpakken.



Benieuwd naar de lijst van Jocelynes wensen dook ik op een avond in het verhaal. Het is niet het soort boek waar ik in de bibliotheek of boekhandel meteen naar grijp. Maar de combinatie blog-naaien-fourniturenwinkeltje-geluk maakte mij toch nieuwsgierig. Het las als een trein. Op een paar avondjes (een halfuurtje voor het slapengaan) had ik het uit.

"Had je tien miljoen, wat zou jij dan doen?" Het liedje van S&G spookte soms wel eens door mijn hoofd de voorbije dagen. Ach, wat de voorbije jaren en maanden me leerden, is dat de belangrijkste dingen in het leven niet eens te koop zijn. Gezondheid, fijne familie en vrienden. Wees dankbaar als je ze 'hebt'. Geluk komt niet elke dag op je pad.

Ik geef het boek nu verder. Mijn wens? Gewoon een fijn ruilcadeautje. Iets handgemaakt wordt heel erg geapprecieerd. Verras me voor 18 november met een origineel voorstel. Ik kies er eentje uit en wie weet, zit het boek binnenkort bij jou in de brievenbus.

Hoe gaat het verder in zijn werk?
Zodra je het boek gelezen hebt, maak je er een blogpost van met een wens. Diegene die het boek wil lezen en de wens kan vervullen, krijgt dan het boek. Voorwaarde is wel dat die persoon er dan weer een item van maakt op haar blog zodat iedereen kan zien waar het boek was, waar het naartoe gaat en wat er is geruild. Zo gaat het boek dan weer verder en verder ...
En het is natuurlijk te hopen dat iedereen blij is met de ruil.

* * *

Reacties

  1. Ik doe enorm graag mee met deze ruilactie. Ik heb voldoende inspiratie nu ik het boek haken en kleur heb gekocht dus ik weet wel iets leuks te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon een beetje te ver weg maar wat een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha! Ik grijp in blogland elke keer naast deze boekenruilhandel, dus deze keer waag ik nòg maar eens mijn kans... Je wenst een fijn ruilkadootje? Mijn voorstel: wat extra warmte en een beetje kerstspirit, doe je het daar voor??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee van deze ruilhandel!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He, zo tof!
    Van mij mag je een wishlist opstellen met max. 20 items waar ik je blij mee zou kunnen maken. Liefst iets doenbaar natuurlijk, maar dat mag je echt heel breed zien, want mijn eigen interesse wat handgemaakte spulletjes betreft, is ook heel breed (naaien, knutselen, bakken, kaarsen maken, ...). Dat mag iets voor jezelf zijn, voor je zoontje, ... En dan kies ik daar wel iets uit (dan blijft het toch een klein beetje een verrassing) en wie weet komt daar nog wel een extraatje bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Belgische Zonen

Cisse & co

Koesterplekjes