Zomers verlangen

Een tas, de eenvoud zelve. Ze werd al een eeuwigheid geleden opgezocht, bewaard en het patroon geprint. Maanden geleden kocht ik de stoffen bij mijn Zweedse minnaar.

Vorige week begon het hier wel erg te kriebelen. En kijk ... instant zomerverlangen werd geboren! Ik hoor het ruisen van de zee, voel zandkorrels kriebelen tussen mijn tenen en heb mijn zonnebril op zak. Laat de zomer maar komen!

Zoals je wel kan merken, staan er nog een paar kustvriendjes te trappelen van ongeduld!

2013-05-151
stoffen: IKEA


En omdat de reislust in de genen zit, kroop ik zaterdagavond opnieuw achter mijn stikvriendje. Mijn avontuurlijke ouders gaan binnenkort de stabiliteit van hun zeebenen uittesten. Flaneren op een zonovergoten dek of langs een met palmbomen omzoomde promenade ... Ach, zoveel stijlvoller met een heerlijke retro-oranje strandtas.

2013-05-152
effen stof: Max Bloch
bolletjesstof: IKEA
knopen, sleutelhanger, elastiekje, labeltje (made with love): Veritas
lint: HEMA


Een paar kleine aanpassingen werden doorgevoerd:

  • de hengsels werden elk met 10 cm verlengd (dus + 20 cm per lus) voor meer draagcomfort
  • een lusje uit elastiek en 2 grote knopen zorgden voor een sluiting --> zo blijft de tas omkeerbaar
  • en een sleutelhanger (ideetje van bij haar) die ik aan de zijkant van de tasopening stikte --> Zo kan de sleutelhanger mee 'verhuizen' naar de nieuwe binnenkant als de tas binnenstebuiten wordt gekeerd.

Zondagochtend vulde ik de tas nog met een grote fles kriek Cuvéé Renée en een doosje pralines. Ach, ja, het was moederdag, hé!


Reacties

  1. Groot, handig en mooi; jullie zullen er veel plezier aan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer toffe tassen ga je veel plezier aan hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super-praktische tassen, dat zie je zo! Ik moet er dringend zo ook eens eentje maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft een top-patroon, er is er hier ook nog eentje geknipt. Ik ben fan van het bollenpatroon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bolletjes exemplaar natuurlijk. ;-)

      Verwijderen
  5. Heel mooi gedaan. Goed opgelost met die omkeerbaarheid! Eentje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé, toevallig, we hebben dezelfde minnaar!! En wat een goeie.........
    Ik ben fan van de "bollen".........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kunnen we ook bestellingen plaatsen? :-) ik ben dol op bolletjes én tassen, als dat geen toeval is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooohh... moooiii... en de sleutelhanger komt me heel bekend voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar potverdekke, Eva Sherlock (niet mijn woorden) doet hier een ontdekking! Gij zijt een straffe madam hoor, Juffertje, ik had het veeeel eerder moeten weten! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, ik wordt gewoon helemaal hebberig van die schattige tasjes, mooi hoor! Fijn wanneer je over zulk talent bezit.

    Liefs,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super super super mooi !!!
    Liefs Biefrul

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Belgische Zonen

Cisse & co

Koesterplekjes