Tuinbeest

Een zonovergoten dag. We trokken erop uit. Radio 2 was neergestreken in Bokrijk en had daar heel veel plantjes verzameld. Dat zagen mijn groene vingers wel zitten. Dus doken de MDH, de Zoon en ikzelf de auto in en zoefden we tegen aanvaardbare snelheid naar Limburg, een sympathieke provincie waar we steeds door alle inwoners hartelijk WELKOM worden geheten. En iedere keer als ik een goed idee heb, heeft het halve land dat blijkbaar ook. Lang leve de airco!

Weet u hoeveel plantenverkopers en -telers er bestaan? Ik niet, maar ik vermoed dat ze zich vandaag allemaal om en rond 's lands mooiste openluchtmuseum bevonden. Ongelooflijk. Om zot van te worden. Na elfendertig kraampjes gingen we er wijselijk vandoor en doken de oude stad in. Een zonovergoten plaatsje op het terras, een smakelijk bordje, een verfrissende dorstlesser, een holderdebolder huifkartocht en een verplicht bezoekje aan de oude snoepwinkel later keerden we huiswaarts.

En toen zag ik hem ... Het lekkerste tuinbeest sinds mensenheugenis.


Die vrolijke, bruine lokken nonchalant op hun plaats gehouden door een zonnebril, een stoppelbaard van een paar dagen, de heerlijke glimlach die op zijn lippen speelde, het zongebruinde vel dat fel afstak tegen het kraakwitte T-shirt ... Bartel Van Riet! Hij zat er onder het goedkeurende oog van zijn fellow Tree Musketiers boeken te signeren. Ik moet u niet vertellen dat er een lange rij wachtenden stond. Uiteraard uitsluitend bevolkt door dames van álle leeftijden. En ik? Ik staarde bewonderend uit de verte, genoot met volle teugen en brandde zijn aanblik op mijn netvlies.

Zooo... graag had ik hier fotomateriaal voorzien. Een vervelende accu verknoeide het feestje. Doemme!
Afijn, naast een 50 mm-lens staat er nu ook nog een nieuwe batterij op het verlanglijstje. En een (tuin-) onderhoud door Bartel.

Nu ga ik mijn ogen sluiten  ... ;o)

Reacties

  1. Via via hier terechtgekomen.Ziet er een leuk blogje uit!Kom gerust bij mij ook eens piepen...En die Bartel Van Riet...om bij te smelten hé ;)

    Groetjes,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, Bartel mag mij ook eens komen helpen in de tuin. Vorige zondag (in groenland), toen hij hout aan het klieven was. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij mag er wel wezen! In mijn tuin is hij ook welkom! En dan zijn stem!
    En hoe jij hem kan omschrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar wil ik ook wel eens een boompje mee opzetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Belgische Zonen

Cisse & co