Oranje boven!

Als ik hier de woorden "We gaan naar Nederland." durf uitspreken, dan weerklinken er spontaan vreugdekreten van het jonge geweld in huis. "Joepie, we gaan naar Ne-he-der-la-haaand!".

Sinds zijn eerste stap op Nederlandse bodem is mijn kapoen helemaal verzot op alles wat met Nederland te maken heeft. Ben mezelf stiekem al aan het afvragen wanneer hij met het eerste Nederlandse vriendinnetje gaat thuiskomen. Maar gezien het feit dat zijn peuterpuberteit nog niet zo heel lang geleden is, zal dat wellicht toch nog een jaar of tien duren. Oef! (Hoop ik toch.)

Afijn, dinsdag trokken we dus oostwaarts naar Mestreech. En we waren blijkbaar niet de enige landgenoten met dat idee. 4/5 van de parking onder het Vrijthof was ingenomen door auto's met Belgische nummerplaat.

Het was 11.45 uur: lunchtijd. Dus huppa ... naar La Place in de Grote Staat.


Bovenaan heb je een heerlijk uitzicht over Maastricht en het is er rustig! Erg belangrijk als wij willen dat het jonge geweld toch nog iets of wat eet. Gelukkig vonden we frietjes en kippenblokjes voor meneer ("Huh, mama, er zijn geen groentjes bij?!").

Nadien was het shoptijd. Ik weet niet hoe het met jullie kinderen gaat, maar mijn nageslacht wil vooral dat het vooruit gaat. (Ik vermoed dat het hier vooral het erfelijk materiaal van mijn schoonmoeder betreft.) Toen ik een hele lading degelijk en aardig geprijsd lichaamsbedekkend materiaal gevonden had, kondigde ik aan dat we gingen passen. Atoombomalarm! Plots ging iedereen in een straal van 20 m ervandoor. Ik dacht meteen aan de wijze woorden van een Leuvense professor vorige week: "Tja, er zijn zo van die momenten waarop alle goede raad het doel niet bereikt. En dan moet je gewoon de schade beperken." Even alle pedagogische richtlijnen overboord gooien en zalven met beloftes waarvan je op voorhand al weet dat je er achteraf misschien toch wel spijt van zal krijgen. Nu moet ik wel zeggen dat ik plotsklaps een ander kind had. Meneer paradeerde even later vanuit zijn kleedhokje door de winkel met het zelfvertrouwen van een topmodel met minstens 10 jaar ervaring. Cesar Casier watch out!

Nadat we afgerekend hadden, besliste junior dat we dan meteen naar de speelgoedwinkel zouden gaan. Ah ja, meneer had nu toch zijn kleertjes?! Eu... Het ouderlijke duo had wel in gedachte om nog even gezellig voor zichzelf te shoppen. Mis poes!

Uiteindelijk heeft ieder gezinslid zich toch nog vestimentair kunnen voorzien. Eind goed al goed.

Tijdens de rit huiswaarts besloten we (de MDH en ikzelf - het jonge geweld was uitgeteld --> lees: in slaap gevallen op de achterbank) eensgezind dat we de volgende keer blijven overnachten en dat we dan een paar leuke kindvriendelijke uitstapjes voorzien. Ideetjes iemand?

Reacties

  1. Haha. Heerlijk om te lezen... :-) Ik kan het me zo helemaal voor de geest halen.
    Maastricht is geweldig om te shoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maastricht is ook een kei gezellige stad! Het is al heel lang geleden dat ik er ben geweest....toch weer eens doen!
    Fijn weekend!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maastricht, zomers terassen, Andre Rieu... Heerlijk!
    De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen uitstaptips... maar wel een glimlach van oor tot oor. Geweldig toch, dat jong geweld!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie!

Populaire berichten van deze blog

Belgische Zonen

Cisse & co